bolls of meat

Igår rullade jag köttbullar like this: blandfärs, hackad lök, ägg, ströbröd, lite chilisås/tabasco, persilja, peppar&salt. Jag fräste dem i smör tills de fick fin färg och satte sedan in i ugnen (200 grader ca 15 min). På samma stekjärn som jag stekte köttbullarna hällde jag i 2 dl vatten och en köttbuljong, lite soya, peppar, persilja, creme fraiche och en klick smör. Koka upp och låt det sedan puttra under omrörning så får du en god sås till.

Vi åt köttbullarna med kokt potatis och äppelsalsan inspirerad av falafelrätten från festivalen. Salsan är riktigt god och passar till både kyckling, fisk och kött. Hacka ett äpple och en halv rödlök och blanda i en skål. Häll upp 2 msk vatten, 1 stor tsk skånsk grovsenap, lite olivolja, vinäger och en skvätt citron. Rör ned i äpple/rödlöken och servera! (bildbevis att det var gott: robin som äter ur skålen efter maten)

gudarns vad jag vill ha en bra kamera, sorry guys för sämsta bilderna.

, 


Kommentarer
Postat av: LIna

Hur var lägenheten??

2010-08-25 @ 10:53:55
URL: http://jesuisunepaparazzi.blogg.se/
Postat av: Hanny - Time to get girly

maarrryyy meee i want meatbaallsss

2010-08-26 @ 17:12:43
URL: http://hannysjostrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0