Boueff Bourgignon

Boueff Bourgignon stod på schemat en söndag. Helst vill jag marinera högrev i massor av rött vin, chili, vitlök, timjan, lök och morot i två dagar innan jag kokar det.

Det tog nog max 15 min att förbereda, fick på grytan på spisen kl 13...satte plattan på ettan och lämnade lägenheten, när jag sedan kom hem vid kl 18.30 luktade det helt fantastiskt i hela den minimala yta som kan kallas mitt hem! Det är så jävla grymt med grytor som sköter sig själva och bara blir mer och mer smakrika ju längre de kokar.

Try it, It´s truly the bajs..!

Denna dekadenta franska klassiker gör man alltså på följande vis:

Marinera högrev i rött vin, chili, vitlök, timjan, lök och morot i två dagar.
Häll i allt i en gryta, tillsätt lite vatten, oxfond och salt.

Koka tills köttet är mört och släng bort fondgrönsakerna. (Red av grytan om så önskas(gay))

Jag stekte lite skogschampinjoner, rödlök och rökt sidfläsk och gjorde en mandelpotatispuré till!

Som man säger (tydligen) i Stockholm - Tjockt najs!





kristoffer

Kommentarer
Postat av: tinnypretto

omg, du kan inte skriva bajs ihop med mat! Haha, såg dock sjukt gott ut!

2010-03-01 @ 14:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0