tomatsmak

Nu har jag börjat komma in lite i dethäramedmatlådor till skolan. Imorgon kommer bli världens längsta dag men säkert inte tråkig för det. Ikväll lagade jag till lasagne, gör köttfärssås som vanligt men ha i lite mer vätska (tex krossade tomater, vatten och buljong) krydda gärna lite extra med svartpeppar och oregano. För att göra skapelsen extra saftig och dessutom lite nyttigare kan ni röra ner ca 2 dl riven morot.

Lasagneplattorna finns antingen i vanliga pastahyllan eller som färskpasta i kyldisken, lite beroende på hur lång tid ni vill att det ska ta. Min tog ca 30 min i ugnen (200 grader). Nu ligger en stor bit och väntar fint i matlådan.







tinny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0