kärlek

Man ska ju vara ödmjuk inför sina skapelser men tusan i hatten vad gott detta blev då! Eve gav mig recept på hemmagjord müsli. Ni måste göra detta!

5 dl havregryn
5 dl rågflingor
2 dl kokosflingor
2 dl solrosfrön
1,5 dl råsocker
2 dl nötter (jag tog 1 dl mandel och 1 dl hasselnöt)
2 dl vatten
2 msk olja

2 dl valfritt torkad frukt (jag tog 1 dl russin och 1,5 dl torkad blåbär)


Blanda alla ingredienser förutom den torkade frukten. Häll ut på en ugnsplåt och rosta på 200 grader i ca 20 minuter. Rör om varje 8e minut så allt blir jämnrostat.

Låt svalna och blanda sedan i russinen och blåbären (eller vad ni nu föredrar, torkade tranbär, hallon, dadlar, äpple)..

Påminner om crunchy fast mycket nyttigare och matigare. Nu längtar jag redan efter frukost.









Kommentarer
Postat av: Souf

MMM! Jag vill ha torsdag idag! :D

2010-06-29 @ 10:49:38
Postat av: SAn

Nu har jag gjort müslin och den var supergod! :)

2010-06-30 @ 11:34:16
URL: http://www.runsanrun.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0