New York Memories

Igår besökte jag, enligt mig en av Sveriges bästa restaurangen, Råkultur.
Det är helt löjligt bra, fantastiskt mat, oerhört hög standard och prisvärt, vad mer kan man begära? När de nu dessutom har fått alkoholtillstånd och har öppet på kvällar.

De tar inga bordsbokningar, eftersom det är väldigt populärt är det ofta kö, men det är det värt.

Vi var två personer som delade på deras hyllningsrätt till en New York krog som heter Momofoku. Där finns en liknande rätt och råkultur har gjort deras version av den...genialt.

Ångade "pannkakor", Ris, Sallad, kimchi, koriandermajo, inlagd vårlök, marinerade böngroddar och ett stor bit gris (Fläsklägg). Tanken är att det ska vara som att äta tacos. Så jävla gott var det.

Känns dessutom ganska coolt att jag faktiskt varit på 3 av 4
Momofokurestauranger när jag var i New York i höstas.





Jag vet lite patetiska bilder (Ungefär som Tinnys brukar vara...)

Avsluta denna briljanta middag (Den är för 2-4 pers) med Jordgubbar, citrongrässocker och sötad soyamjölk.

Kristoffer

Kommentarer
Postat av: emma

det låter jättegott och spännande. var ligger denna restaurangen? :)

2010-06-12 @ 14:36:56
Postat av: tinny

den ligger i stockholm Emma, du borde käka där när du är uppe!

2010-06-13 @ 21:51:42
Postat av: Kristoffer

Ja det är ett måste!

2010-06-14 @ 00:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0