yuck

Idag var jag på en liten anticimexkurs i samband med caféjobbet jag börjat på. Fick lite bacilluskskräck av allt som finns kring oss, typ i stil med ditt kvalstersnack Lina. Fick höra historier om en liten kille med mjölkallergi som dog efter att fått i sig pyttelite mjölksocker från några chips och om en massa pensionärer som somnat in av för dåligt fryst och sedan uppvärmd ärtsoppa.

Sen har jag iofs hört att färre människor i de (smutsiga?) baltiska länderna har allergier än vad vi här runt i (rena?) norden har....

Godnatt.

Ps. kristoffer om du inte börjar blogga mer kommer jag ändra lösenord och döpa om bloggen till tinnyärkingochstoffeärenloserbird.


ps2. såg Eves kokbok häromdagen!


Kommentarer
Postat av: Kylie

haha man vill nog inte veta allt man stoppar i sig egentligen! så länge det smakar bra litar jag på min stålmage.

Du har inte skrivit något om ost? Några recepttips med Allerum kanske? Tror jag kommer och befriar din kyl snart. Börjar känns sjuka ostcravings.

2010-03-11 @ 10:39:08
Postat av: Lina

Ja, det stämmer Tinny. Det är det vår redovisning ska gå ut på. Att man inte bör städa så frenetiskt för det gör bara att man lurar immunförsvaret som då tror att det ska reagera på damm, för att den utsätts för det för sällan. Med andra ord. Bädda inte sängen (= kvalster) och städa inte för mycket (= allergier)!

2010-03-12 @ 15:41:16
URL: http://jesuisunepaparazzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0